Tibbi cihazlar artik ücretsiz
Vatandas ihtiyaç
duydugu tibbi cihazlari artik ücretsiz alacak
Taburcu olduktan sonra
tibbi malzemeleri vatandas satin aliyor sonra SGK'dan ödeme yapiliyordu. Artik
vatandas ihtiyaç duydugu malzemeye ücretsiz erisebilecek.
Sosyal Güvenlik Kurumu
(SGK) ile Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu (TKHK) arasinda, sigortalilarin daha
önce kendi imkanlariyla temin edip, bedelini daha sonra SGK'dan aldiklari tibbi
cihazlarin Saglik Bakanliginca ücretsiz saglanmasiyla ilgili protokol
imzalandi.
"Evde Saglik
Hizmetlerinde Kullanilacak Tibbi Cihaz ve Malzemelerin Ödenmesine Iliskin
Protokol"ün imza töreni SGK'nin Nesat Ertas Toplanti Salonunda düzenlendi.
Törene, Saglik
Bakanligi Müstesari Eyüp Gümüs, SGK Baskani Mehmet Selim Bagli ve ilgililer
katildi.
Saglik hizmetlerinin
önemli bir parçasi olan evde bakim hizmetlerinin gelecek dönemde daha da
artacagini söyleyen Gümüs, geçen yil 400 bin hanede evde saglik hizmeti sunumu
yapildigini bildirdi.
Gümüs, "Özellikle
uzun dönem tedavi gerektiren hastalar için hastane ortamindan uzaklasip, kendi
evlerinde ve kendi yakinlarinin yaninda saglik hizmetini almasi onlar açisindan
önemli bir konfor ve önemli bir saglik göstergesi olacaktir. Bugün 400 bin olan
rakam, eger biz bu isi iyi bir sekilde kurgularsak önümüzdeki yillarda 800 bine
çikabilir." dedi.
Protokolle uzun dönem
bakim gereken hastalara, hastaneden taburcu edilmeleri öncesinde evlerinde
ihtiyaç duyduklari tibbi cihazlari saglayacaklarini ifade eden Gümüs,
protokolün ardindan SGK'nin elindeki 200 bine yakin cihazi da devraldiklarini
bildirdi.
Gümüs, "Artik
vatandaslarimizin hastaneden taburcu olmasina, sonrasinda SGK'ya gitmesine
gerek kalmadan, ihtiyaç duydugu tibbi cihaz ve malzemelerle ilgili
organizasyonlari Saglik Bakanligi olarak biz yapacagiz." diye konustu.
Gümüs, organizasyonun bedelinin de SGK tarafindan karsilanacagini vurguladi.
Saglik Bakanligi
olarak evde saglik hizmetini daha vizyoner bir sekilde organize etmeyi
planladiklarini dile getiren Gümüs, tibbi cihazlarin tek elden yönetilmesinin
bu konuda atilan önemli bir adim oldugunu söyledi.
"SAHIS
ÖDEMELERIYLE ILGILI SORUNU ORTADAN KALDIRIYORUZ"
SGK Baskani Bagli da
daha önce tibbi cihaz ve malzemeye ihtiyaci olan sigortalilarin bu cihaz ile
malzemeleri kendi imkanlariyla satin aldiklarini, ödemelerin bedelini SGK'dan
karsiladiklarini animsatti.
Protokolle tibbi cihaz
ve malzemelerin artik Saglik Bakanliginca karsilanacagini, bunun ödemesini de
SGK'nin Bakanliga yapacagini vurgulayan Bagli, "Sahis ödemeleriyle ilgili
sorunu ortadan kaldiriyoruz. Ilgili tarafa dogrudan biz ödemeyi yapacagiz,
vatandasi aradan çikartacagiz. Saglik Bakanligina, mevcut islerinin yaninda
bizim üzerimizdeki böyle bir yükü de aldiklari için tesekkür ediyorum.
Kendileri sosyal sorumluluk bilinciyle hareket ettiler."
degerlendirmesinde bulundu.
Konusmalarin ardindan,
"Evde Saglik Hizmetlerinde Kullanilacak Tibbi Cihaz ve Malzemelerin
Ödenmesine Iliskin Protokol" Gümüs ve Bagli tarafindan imzalandi.
Bu haber 3732 defa okunmuştur.