Geceleri kota yok! 1
Mayis'ta basliyor
Web üzerinden sik
indirme islemi yapanlar için müjdeli haber geldi.
1 Mayis'tan itibaren
baslayacak uygulamada gece 02:00 ve sabah 08:00 arasindaki veri kullanimi ve
indirme islemleri AKK kapsaminda degerlendirilmeyecek. Internet kullanicilari
bu sayede geceleri web sitelerinde daha rahat sörf yapabilecek. BTK, internet
kullanicilarina baska yenilikler de sunmayi planliyor.
Ulastirma, Denizcilik
ve Haberlesme Bakani Ahmet Arslan tarafindan daha önce 2018 Aralik ayinda
tamamen kaldirilacagi belirtilen Adil Kullanim Kotasi (AKK) çalismalarinin bir
bölümünün 2017 yilinda yürürlüge girecegini belirtmisti.
Bahsedilen
çalismalarda sona yaklasildi ve internet kullanicilarinin kâbusu olabilen Adil
Kullanim Kotasi hakkinda yeni bir düzenlemeye gidildi. Bilgi Teknolojileri ve
Iletisim Kurumu (BTK) yeni uygulamayi internet servis saglayicilarina iletti. Kota
asimi sonrasi minimum hiz siniri
degisti.
GECELERI KOTA YOK
Mevcut uygulamada
servis saglayicilardan satin aldiginiz tarife ve hiz ne olursa olsun, sinir
asildiktan sonra kullanabileceginiz baglanti 3Mbps'ye düsüyordu. Yeni
uygulamada ise farkliliklar var. BTK tarafindan internet servis saglayicilarina
iletilen düzenlemedeki bir diger yenilik de, gece saatlerinin disinda kalan ve
kotaya tabi dönemdeki kullanimlardaki veri tüketiminin asilmasi hâlinde
internet hizinin düsecegi baglanti kalitesini belirliyor.
HIZA GÖRE FARKLI SINIR
Eski uygulamada tarife
ne olursa olsun kota asildiktan sonra hiz 3 Mbps'e çekiliyordu. Bundan böyle bu
alt sinir tarifenin çesidine göre degisecek. En düsük kullanim hizi olan 8 Mbps
baglantida AKK asildiktan sonraki hiz yine 3 Mbps olurken, diger tarifelerde bu
alt sinir kademe kademe yukari çekildi.
Örnegin, 16 Mbps
baglanti hizi kota asimi sonrasinda 5 Mbps olarak kullanilabilirken 50 Mbps
tarifesine sahip bir baska kisi kotayi astiginda hizi 16 Mbps'e düsecek. Tarife
bazinda internet baglanti hizinin kota sonrasi düsecegi alacagi hal söyle.

Bu haber 3927 defa okunmuştur.