2005’te yilin ögretmeni seçildi, diplomasi sahte çikti
Böylesini görmediniz! Trabzon'da ögretmenlik yapan
R.G.S.'nin diplomasinin sahte oldugu anlasildi! Ilginç olay, MEBBIS üzerinden
ögretmenlerin bilgilerinin güncellemesiyle ortaya çikti. Milli Egitim
Bakanligi, 2005'te yilin ögretmeni seçilen ve ödülünü dönemin Basbakani Tayyip
Erdogan'dan alan R.G.S'den diplomasini istedi. Düzenledigi belgeyi Ankara'ya
gönderdi ancak R.G.S.'nin 19 yildir sahte diplomayla ögretmenlik yaptigi ortaya
çikti.
Basbakanlik tarafindan 2005’te yilin ögretmeni seçilen
R.G.S.’nin, 19 yil sahte diplomayla ögretmenlik yaptigi ortaya çikti.
MEBBIS üzerinden ögretmenlerin bilgilerinin güncellemesini
yapmaya baslayan Milli Egitim Bakanligi, Trabzon’da ögretmenlik yapan
R.G.S.’nin, çikis belgesi üzerinde tarih ve sayi olmadigini belirledi. Bakanlik
bunun üzerine 19 yillik ögretmenden diplomasini yeniden göndermesini istedi.
S., Ankara’dan fakslanan çikis belgesini çalistigi okul müdürlügüne verdi.
Belgeyi inceleyen Dernekpazari Ilçe Milli Egitim Müdürlügü evrakin sahte
oldugunu belirledi.
ÖNCE GÖREV YAPTIGI YERDEN FAKS
ISTEDI
Iddilara göre S., kendisini 19 yil önce Ankara Üniversitesi
Iletisim Fakültesi’nden mezun olmus gibi göstererek ögretmen oldu. Kendisinden
yeniden evrak istenince düzenledigi belgeyi okulundan geliyormus gibi göstermek
için önce Ankara’da yasayan kardesi S.K.’ya göndererek görev yaptigi ilçedeki
PTT subesine faks çekmesini istedi.
MILLI EGITIM MÜDÜRLÜGÜ SAHTE BELGEYI
YAKALADI
Gazete Habertürk'ten Enis Yildirim'in haberine göre S., faks
ile Ankara’dan gelen belgeyi okuluna verdi. Ancak belgeyi inceleyen
Dernekpazari Ilçe Milli Egitim Müdürlügü, sahte oldugunu tespit etti. Savciliga
yapilan suç duyurusunun ardindan gözaltina alinan 4 çocuk annesi S. ifadesinde
mezuniyet belgesini 19 yil önce Ankara’nin Sincan Ilçesi’nde adinin Irfan
oldugunu bildigi bir kisiden aldigini ve ögretmen olarak ise basladigini
söyledi.
'BENIM 19 SENELIK EMEKLERIM NE
OLACAK?'
Erzurum’da göreve basladigini belirten S., “20 yili
doldurunca emeklilige hak kazanacaktim. Çok pismanim. Devleti zarara
ugratmadim. Ama çok çalistim. Rapor kullanmadim. Sicilim basarilarla doludur.
Benim 19 senelik emeklerim ne olacak?” diye konustu. Cumhuriyet Savcisi Mustafa
Isaoglu, S.’nin nitelikli dolandiriciliktan 2 yildan 7 yila kadar ve resmi
belgede sahtecilik suçundan ise 2 yildan 5 yila kadar hapsini talep etti.
S.’nin ögretmen olan esinin de aci gerçegi 19 yil sonra ögrendigi ortaya çikti.
ÖDÜLÜNÜ 2005'TE ERDOGAN'IN ELINDEN
ALMISTI
1. Agir Ceza Mahkemesi’nde tutuksuz yargilanan S.’den
Trabzon’da görev yaptigi 11 yil boyunca devletten aldigi 329 bin TL’nin
faiziyle birlikte talep edilecegi ögrenildi. Basbakanlik tarafindan 2005’te
yilin ögretmeni seçilen S., ödülünü Recep Tayyip Erdogan’dan almisti. 11 yildir
görev yaptigi okuluna müze de kazandiran S.’nin 1997’de Erzurum’da valilik ve
bakanlik tarafindan da aylik ödüllendirme ve basari belgesi aldigi ortaya
çikti.

Habertürk
Bu haber 4117 defa okunmuştur.